معرفی انواع عمل زیبایی لب

13

زیبایی لب از دیرباز تا کنون مورد توجه بوده است؛ به طوری که می بینیم در گذشته های بسیار دور با استفاده از روش های مختلفی به لب زیبایی می بخشیدند. از گیاهان برای نرمی لب بهره می گرفتند یا با رنگ های طبیعی لب های خود را آرایش می کردند. با گذشت زمان تکنیک های بیش تری برای زیبایی لب ارائه شد؛ از جراحی های گوناگون گرفته تا تزریق فیلر و ژل‌. اصلاً زیبایی لب شامل چه مواردی است؟ افزایش حجم؟ زیبایی شامل افزایش حجم، فرم قرارگیری و تناسب بین لب و صورت می شود. آیا اجرای همه تکنیک ها از جمله افزایش حجم، ایجاد تقارن، بهبود فرم و... به صورت یکجا امکان پذیر است؟ مطالعه این مطلب به آشنایی بیش تر شما با انواع روش های زیباسازی لب کمک می کند.

انواع عمل زیبایی لب

در این بخش روش هایی را برای شما توضیح می دهیم که می توان برای زیبایی لب از آن ها استفاده کرد.

تزریق فیلر

فیلر ماده ای است که به واسطه آن می توان حجم لب را افزایش داد و عدم تقارن را برطرف نمود. فیلر با مواد مختلفی انجام می شود که از این میان هیالورونیک اسید کاربرد بیش تری دارد. این اسید به صورت طبیعی در بدن وجود دارد و تزریق آن باعث ارتباط بهتر با بافت های پوستی و زیبایی لب می شود. مکانیسم فیلر اعم از افزایش حجم و متقارن سازی به ناحیه و نوع تزریق بستگی دارد. معمولاً تزریق فیلر لب در چندین جلسه انجام می شود و هر چند ماه یک بار به تمدید نیاز دارد.  

زیبایی لب با گرفت لب

گرفت لب یکی از دیگر از تکنیک های فرم دهی و زیبایی است که با استفاده از پر کننده طبیعی انجام می شود. چربی قسمت های خاصی از بدن مانند ران و شکم ماده اصلی گرفت لب است. در حقیقت بخشی از چربی مورد نیاز از قسمت های گفته شده برداشته و برای پروتز لب اعمال می شود. مهم ترین مزیت این روش سازگاری بهتر با بدن است و به این ترتیب احتمال بروز حساسیت نیز پایین خواهد بود. گرفت لب به دو روش زیر انجام می پذیرد:

  • فاشیا گرفت: فاشیا به بافت های نازکی گفته می شود که روی عضلات قرار دارند. فاشیا برای اعمال تغییرات جزئی در مرکز لب مناسب است و برای کناره ها در زیبایی لب توصیه نمی شود زیرا دارای بافت نازکی است و نمی توان افزایش حجم چشمگیری ایجاد کرد.
  • درموفت گرفت: درموفت گرفت حجم قابل توجهی از چربی را در خود دارد و برای افزایش حجم لب به صورت دائمی گزینه مناسبی محسوب می شود. برای برداشت چربی در این روش از بافت های عمقی بدن مثل شکم، ران و باسن استفاده می کنند.

جراحی با برش

خود این روش نیز چند نوع مختلف دارد که در ادامه آمده است:

  • برش مستقیم: متخصص در برش مستقیم روی لب بالایی برش هایی را می زند و پوست لب را به سمت بالا سوق می دهد تا به این گونه فاصله بین لب بالایی و بینی کم تر شود. این روش زیبایی لب به بهبود فرم لب و برجسته سازی کمک می کند.
  • برش در زیر بینی: این روش نیز شبیه به برش مستقیم بوده، با این تفاوت که در زیر بینی نیز برش هایی ایجاد می گردد. روش جراحی لب با برش در زیر بینی برای کسانی مناسب است که فاصله بینی و لب فوقانی آن ها زیاد باشد.
  • برش در داخل دهان: در داخل دهان و دقیقاً پشت لب ها برش هایی را به صورت منحنی ایجاد می کنند. در این روش بافت های پایین لب را به بالا می برند تا لب حجیم تر شود.

جراحی کناره لب

همانطور که پیش تر نیز گفتیم، زیبایی لب همیشه به معنای افزایش حجم نیست. در برخی افراد گوشه های لب به دلیل عوامل مختلفی نظیر ژنتیک، افزایش سن و..... دچار افتادگی می شود که چهره آن ها را نیز مسن تر می کند. به همین منظور متخصص ابتدا برشی ایجاد کرده و مقداری از پوست گوشه های لب را بر می دارد تا عمل کشیدگی لب را انجام دهد و سپس بخیه می کند.

زیبایی لب با لیفت نخ

لیفت با نخ از روش های بدون جراحی بوده که با بی حسی موضعی صورت می گیرد و بدون درد است. برای اعمال لیفت پزشک نخ های مخصوصی را با استفاده از سوزن های ریز و نازک وارد لب می کند سپس به سمت بالا می کشد تا فرم لب بهبود یابد. این روش برای لب فوقانی مطرح است.

لیزر

لیزر فوتونا یکی دیگر از متدهای زیبایی لب است که علاوه بر اصلاح فرم لب، افزایش حجم را نیز به همراه دارد. البته این روش نیز در طی جلساتی با فواصل زمانی معینی انجام می شود. کارکرد لیزر فوتونا به این گونه است که با ارسال پرتو به بافت تعیین شده، کلاژن سازی تحریک شده و شکل ظاهری لب تغییر می کند.

عوامل موثر در انتخاب عمل زیبایی لب

زیباسازی لب فرآیندی است که دارای روش های متعددی بوده و انتخاب روشی مناسب به عواملی نظیر اهداف، نوع پوست، ساختار صورت و.... بستگی دارد. از مهم ترین عوامل تاثیر گذار در انتخاب متد زیبایی و جوانسازی لب می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • توقعات: اینکه شما با چه هدفی به دنبال زیبایی هستید، اهمیت زیادی دارد. افزایش حجم، اصلاح فرم یا جوانسازی؟
  • بافت لب: پیاده سازی تکنیک مد نظر زیبایی لب با توجه به نازکی یا ضخامت بافت لب متفاوت است.
  • ماندگاری: روش های جراحی دائمی هستند و برای افرادی که دنبال ماندگاری بالاتری هستند، مناسب است. روش های غیر جراحی ماندگاری چند ماهه دارند و باید به صورت مجدد انجام شوند.
  •  میزان تهاجم: روش های جراحی دارای تهاجم بیش تری هستند و به دوران نقاهت نیاز دارند اما روش های بدون جراحی کم تهاجمی بوده و احتمال بروز عوارض کم تر است. با توجه به سلامت عمومی و نظر شخص روش مورد نظر انجام می گیرد.

زیبایی لب در کلینیک دکتر عطایی

در این مطلب انواع روش های زیبایی لب اعم از جراحی یا غیر جراحی معرفی شد. انتخاب تکنیک مدنظر با توجه به توقعات و شرایط فرد تعیین می شود. در کلینیک دکتر رویا عطایی زیباسازی لب با استفاده از بهترین متدهای غیر جراحی انجام می شود. برای کسب اطلاعات بیش تر در مورد هزینه ها و سایر شرایط می توانید با مشاورین این کلینیک تماس بگیرید.

آدرس و تلفن:

تهران، شریعتی، بالاتر از مترو قیطریه، بن بست سینا، پلاک ۱۷۲۵ ، واحد ۳۴

۰۲۱۲۲۲۰۱۲۶۹ و ۰۲۱۲۶۲۴۶۷۶۱

پست های اخیر از دکتر رویا عطایی :
رنگ خود را انتخاب کنید
تنظیمات قالب