0

زندگی در فنلاند به دلایل مختلفی از جمله کیفیت بالا، طبیعت زیبا، امنیت اجتماعی بالا و زیرساخت‌های پیشرفته بسیار جذاب است. از جمله مزایای زندگی در این کشور دریافت خدمات بهداشتی رایگان، نظام آموزشی پیشرفته و امکانات کار و زندگی بالا است. در مقابل هزینه‌های زندگی بالا می‌تواند از معایب زندگی در کشور فنلاند باشد.

در ادامه این مطلب وبلاگ کلینیک ختنه نوزادان تهران به بررسی شرایط زندگی در این کشور و معایب و مزایای زندگی در فنلاند می‌پردازیم؛ تا اگر قصد مهاجرت به این کشور را دارید بتوانید بهترین تصمیم را بگیرید.

بررسی شرایط زندگی در فنلاند

برای افرادی که قصد ادامه تحصیل، اقامت و کار در کشور فنلاند را دارند، با توجه به ویژگی‌های اقتصادی و اجتماعی این کشور، می‌تواند یک تصمیم درست باشد. از جمله شرایط زندگی در فنلاند که این کشور را از دیگر کشورها تمایز می‌کند، عبارت است از:

کیفیت زندگی بالا

از نظر کیفیت زندگی، فنلاند یکی از کشورهای شاخص جهان است. زیرساخت‌های مدرن و پیشرفته، بهداشت عمومی رایگان و خدمات اجتماعی با کیفیت و گسترده از مزایای این کشور است.

آب و هوای سرد

اگر قصد زندگی در کشور فنلاند را دارید، باید خود را برای تحمل آب و هوای سرد آماده کنید. در کشور فنلاند زمستان‌ها برفی و طولانی است. تابستان‌ها نیز بسیار خنک است.

سیستم آموزشی برتر

اگر قصد ادامه تحصیل در کشور فنلاند را دارید باید بدانید که یک انتخاب عالی انجام داده‌اید. فنلاند یکی از بهترین کشورها از نظر سیستم آموزشی در دنیا است. در مدارس دولتی و دانشگاه‌های این کشور آموزش رایگان است؛ که برای دانشجویان و خانواده‌ها بسیار محبوب است. همچنین مدرک تحصیلی بین المللی این کشور نیز بسیار معتبر است.

هزینه‌های زندگی در فنلاند

همانطور که در ابتدای این مقاله عنوان کردیم هزینه‌های زندگی در کشور فنلاند بسیار بالا است. هزینه‌های مسکن، حمل و نقل غذا و خدمات عمومی در شهرهای بزرگی مانند هلسینکی بسیار بالا است و شما باید به این نکته توجه کنید.

امنیت کشور فنلاند

سطح پایین جرم و جنایت در کشور فنلاند این کشور را به یکی از امن‌ترین کشورهای جهان تبدیل کرده است. به همین دلیل برای مهاجرت به فنلاند افراد یک دلیل بسیار موجه دارند.

امنیت کاری با زندگی در فنلاند

کشور فنلاند سطح اقتصاد بالایی دارد و از نظر اقتصادی بسیار پیشرفته است. در کشور فنلاند بازار کار قوی وجود دارد که فرصت‌های شغلی متنوعی برای افراد بومی و غیربومی فراهم می‌کند. محیط کاری دوستانه، احترام به حقوق کارمندان و تعادل بین کار و زندگی از جمله حقوق کاری این کشور محسوب می‌شود.

مزایای زندگی در فنلاند

در ادامه به مزایای زندگی در فنلاند برای افرادی که قصد مهاجرت به این کشور را دارند، می‌پردازیم.

  • سیستم بهداشت عالی: سیستم بهداشتی و مراقبت‌های پزشکی در کشور فنلاند در سطح بالایی قرار دارد. دلیل این امر دسترسی دائمی و ارزان است. حتی مهاجران نیز هزینه زیادی را برای معاینات پزشکی خود در این کشور پرداخت نمی‌کنند.
  • آموزش عمومی با کیفیت: همانطور که گفتیم سیستم آموزشی فنلاند بسیار پیشرفته است. دانش آموزان و دانشجویان هزینه‌ای بابت تحصیل در فنلاند پرداخت نمی‌کنند. این کشور بورسیه تحصیلی جذابی نیز به دانشجویان خارجی ارائه می‌دهد.
  • امنیت بالا: اگر قصد زندگی در فنلاند را دارید باید بدانید که از نظر امنیتی مشکلی در این کشور نخواهید داشت.
  • عدم وجود تقسیم‌بندی کاری: در این کشور تقسیم بندی کاری جود ندارد و کارکنان یک اداره با تغییر موقعیت با یکدیگر کار می‌کنند.
  • موقعیت سرمایه‌گذاری: از نظر حمایت از کسب و کارهای جدید، کشور فنلاند رتبه ۸ اروپا و ۲۰ جهان را دارد.
  • طبیعت جذاب و تمیز: طبیعت کشور فنلاند علاوه بر زیبایی، بسیار پاکیزه و تمیز است. که می‌تواند برای مردمی که در این کشور زندگی می‌کنند بسیار جذاب باشد.

جذابیت فنلاند از نظر توریستی

در کشور فنلاند با توجه به جمعیت کم جنگل‌های زیادی وجود دارد و گردشگران تحت تاثیر زیبایی‌های فنلاند قرار می‌گیرند. زندگی در فنلاند با وجود ۳۷ پارک ملی و ۱۸۸ هزار دریاچه بسیار جذاب است. همچنین ساکنین این کشور به مدت ۶ ماه می‌توانند شفق قطبی را هر شب تماشا کند.

پایتخت فنلاند هلسینکی است که محل تلاقی اروپای غربی و شرقی است؛ به همین مسئله یکی از شلوغ‌ترین شهرهای اروپا است. به طور کلی زندگی در کشور فنلاند از نظر جاذبه‌های گردشگری می‌تواند بسیار دلنشین باشد.

معایب زندگی در فنلاند

تا اینجا در خصوص مزایای زندگی در کشور فنلاند و جاذبه‌های گردشگری این کشور توضیح دادیم. اگر قصد مهاجرت به این کشور را دارید باید معایب زندگی در فنلاند را هم بدانید تا بتوانید بهتر تصمیم بگیرید.

زمستان‌های سخت فنلاند

به دلیل استقرار فنلاند در اروپای شمالی آب و هوای این کشور ویژگی‌های خاصی دارد. زمستان‌های سخت کشور فنلاند از جمله معایب زندگی در کشور فنلاند است. دمای هوا فنلاند در فصل زمستان برخی مواقع به منفی ۵۰ هم می‌رسد. همین مسئله در افرادی که با سرما رابطه خوبی ندارند می‌تواند چالش برانگیز باشد.

سختی آموزش زبان فنلاندی

زبان رسمی کشور فنلاند بسیار سخت است؛ زیرا زبان نوشتاری و گفتاری فنلاند با یکدیگر تفاوت دارد. زبان نوشتاری این کشور بسیار رسمی است. که اگر بخواهید از همین زبان برای ارتباط با دیگران استفاده کنید، هرگز موفق نخواهید بود. به همین دلیل یادگیری زبان این کشور بسیار سخت است. البته اکثر افراد این کشور به زبان انگلیسی نیز مسلط هستند.

هزینه بالای زندگی در فنلاند

یکی از کشورهای گران در اروپا کشور فنلاند است؛ که همین مسئله می‌تواند یک عیب برای این کشور باشد. هزینه زندگی و خرج‌های واجب از جمله خورد و خوراک، پوشاک و مسکن در فنلاند بسیار بالا است.

مشکلات عمل ختنه با زندگی در فنلاند

از دیگر معایبی که در کشور فنلاند وجود دارد، این است که در این کشور به ختنه توجه زیادی نمی‌شود و مردم فنلاند به این کار اعتقادی ندارند. در نتیجه برای مسلمانانی که در فنلاند زندگی می‌کنند انجام ختنه در فنلاند با چالش‌های زیادی همراه است. در کشور فنلاند قوانین خاصی برای ختنه وجود دارد. از جمله:

  • فقط پزشکانی که در کشور فنلاند حق طبابت دارند، می‌توانند این عمل را انجام دهند.
  • عمل ختنه جزو عمل‌های عمومی نیست؛ به همین دلیل در مراکز بهداشتی و بیمارستان‌های دولتی انجام نمی‌شود.
  • حتماً باید این عمل در مراکز بهداشتی انجام شود.
  • انجام عمل ختنه بدون بیهوشی امکان‌پذیر نیست.
  • عمل حتماً باید با رضایت والدین کودک انجام شود.

در نتیجه پیدا کردن پزشک و بیمارستانی که عمل ختنه در فنلاند را انجام دهد دشوار است. در چنین شرایطی شما باید از پزشکان متخصص این امر در ایران کمک بگیرید.

نتیجه‌گیری

دانستن مزایا و معایب زندگی در فنلاند برای افرادی که قصد مهاجرت به کشور را دارند، الزامی است. همه افراد باید در ابتدا با شرایط زندگی در کشور فنلاند آشنا شوند و سپس تصمیم قطعی خود را بگیرند. اگر بتوانید با مشکلاتی چون سرمای شدید زمستان‌های فنلاند و یادگیری سخت زبان این کشور کنار بیایید، فنلاند می‌تواند از نظر پیشرفت تحصیلی و امنیت شغلی یکی از بهترین گزینه‌ها برای زندگی باشد. 


پست های اخیر از کلینیک ختنه نوزادان تهران | دکتر امیری :
 حلقه پلاستیبل چیست؟
کلینیک ختنه نوزادان تهران | دکتر امیری 1403.07.23
 مزایا و معایب زندگی در فنلاند
کلینیک ختنه نوزادان تهران | دکتر امیری 1403.07.22
 ارائه خدمات درمانی در سوئد چگونه است؟
کلینیک ختنه نوزادان تهران | دکتر امیری 1403.07.20
رنگ خود را انتخاب کنید
تنظیمات قالب