مهم ترین مزیت های استخدام پرستار سالمند در منزل

14


استخدام پرستار سالمند در منزل تصمیم بسیار مهمی است که باید در نهایت دقت انجام شود. بی شک استخدام یک پرستار سالمند مناسب، مزایای بیشماری برای سالمندان و اطرافیان آنها به ارمغان می آورد. حفظ سلامت جسمی در کنار امنیت عاطفی و روانی از مهم ترین تاثیرات حضور یک مراقب آگاه و دلسوز در کنار سالمندان است.

با توجه به اهمیت نقش پرستار سالمند در ارتقاء کیفیت زندگی سالمندان و اطرافیان او، در این مقاله به بررسی مزایای استخدام پرستار سالمند در منزل می پردازیم:


به طور کلی، استخدام پرستار سالمند در منزل از جنبه های متنوعی بر زندگی سالمند تاثیر گذار است از جمله:

حفظ استقلال و آزادی عمل

نگهداری از سالمند در منزل به فرد سالخورده این امکان را می دهد تا در بهترین سال های عمر خود فردی مستقل و با آزادی عمل باقی بماند.

گاهی اوقات بیماری های جسمی یا روانی توان انجام امور زندگی روزمره مانند لباس پوشیدن، حمام کردن، تهیه غذا و مدیریت داروها را از سالمند می گیرد.

همراهی پرستار سالمند در انجام این امور یک مزیت بزرگ به حساب می آید و سالمند را قادر می سازد که در عین برخورداری از کمک و حمایت همه جانبه پرستار، استقلال و آزادی عمل خود را حفظ کند.

حفظ امنیت فیزیکی و روانی

یکی از بدترین اتفاقاتی که ممکن است که برای یک سالمند تنها پیش بیاید، سقوط یا زمین خوردن است.

این موضوع می تواند دلایل مختلفی داشته باشد که وجود خطرات بالقوه موجود در منزل سالمند مهم ترین عامل است.

یک پرستار سالمند در منزل قادر است که با شناسایی خطرات احتمالی منزل و برطرف سازی آنها امکان زمین خوردن سالمند را به حداقل برساند.

از سویی دیگر، حمایت و همراهی سالمند توسط پرستار در خارج از منزل نیز نقش موثری در بهبود امنیت فیزیکی و روانی سالمند دارد.

دوری از افسردگی و انزوا

بسیاری از سالمندان با بالارفتن سن به تدریج تمایل خود را به برقراری ارتباطات اجتماعی از دست می دهند و به دلیل انزوا و تنهایی در دام افسردگی گرفتار می شوند.

بی شک همراهی و مصاحبت با یک پرستار سالمند دلسوز و حامی تاثیر زیادی در کاهش احساس افسردگی و تقویت ارتباطات اجتماعی سالمند دارد.

مراقبت مستمر

احساس ثبات و امنیت روانی یکی از مهم ترین نیازهای سالمندان مبتلا به مشکلاتی همچون زوال عقل و فراموشی است.

به همین دلیل، حضور طولانی و مداوم یک پرستار سالمند شبانه روزی (به جای تعویض مداوم پرستار) برای حفظ آرامش این بیماران امری ضروری به حساب می آید.

 

مزایای استخدام پرستار سالمند برای خانواده و اطرافیان سالمند

استفاده از حضور پرستار سالمند در منزل، نه تنها به نفع فرد سالمند است، بلکه فواید قابل توجهی برای خانواده و اطرافیان وی دارد ازجمله:

آرامش خیال

آگاهی از این موضوع که یک پرستار سالمند با تجربه و دلسوز مسئولیت مراقبت و نگهداری از عزیز سالمند را برعهده دارد، برای خانواده و نزدیکان سالمند موضوعی آرامش بخش است. این امر بیشتر برای افرادی که در مسافت های دور از سالمند زندگی می کنند یا برنامه زندگی پر مشغله ای دارند حائز اهمیت است.

کاهش بار مسئولیت

بی شک، نگهداری و مراقبت از فرد سالمندی که از نظر جسمی، عاطفی و روانی نیازهای پیچیده ای دارد برای بسیاری از افراد مسئولیتی طاقت فرسا و خسته کننده است. در این شرایط پرستار سالمند قادر است که با برعهده گرفتن برخی از این مسئولیت ها، امکان استراحت مراقبان خانوادگی و کاهش مسئولیت آنها را فراهم آورد.

برنامه مراقبتی انعطاف پذیر

یکی از مهم ترین مزایای استخدام پرستار سالمند در منزل از طریق مراکز تخصصی ارائه کننده این خدمات، انعطاف پذیری برنامه کاری پرستاران سالمند است.

از آنجایی که افراد سالمند براساس شرایط منحصر به فرد خود به مراقبت های متناسبی نیاز دارند، موسسات ارائه کننده خدمات پرستاری نیز برنامه های پرستاری متنوع و منعطفی را در اختیار مشتریان خود قرار می دهند.

در این شرایط، خانواده سالمند می توانند براساس نیازهای موجود، از خدمات پرستار سالمند شبانه روزی، پرستار سالمند روزانه، شبانه به صورت دایمی یا مقطعی استفاده کنند.

همکاری در مراقبت

گاهی اوقات اعضای خانواده زمان کافی برای مراقبت از سالمند را در اختیار دارند اما شرایط جسمی یا روانی سالمند مستلزم دریافت خدمات پرستاری تخصصی مانند ICU - CCU است.

در این شرایط، استخدام یک پرستار سالمند متخصص برای انجام امور درمانی و حضور او در کنار اعضای خانواده بهترین گزینه برای مراقبت همه جانبه از سالمند بیمار است.

از سویی دیگر، پرستار سالمند متخصص با آموزش نکات مهم و اطلاعات ارزشمند در حوزه سلامت سالمند، به خانواده کمک می کند تا در حین مراقبت از سالمند بیماری تصمیمات آگاهانه ای بگیرند.

مهم ترین ویژگی های پرستار سالمند مناسب

علاوه بر مجرب بودن پرستار، گزینه های دیگری نیز در هنگام استخدام پرستار سالمند قابل اهمیت است:

·   توانایی همدلی و میل واقعی برای ارتباط و مراقبت از افراد سالمند

·   صبر و شکیبایی در مواجه با سالمندان مبتلا به نوسانات خلقی و مشکلات حافظه

·   قابل اعتماد و با صداقت برای برعهده گرفت مسئولیت مراقبت از سالمندان

·   قدرت و استقامت بدنی برای ارائه کمک های فیزیکی به سالمند

·   مهارت های ارتباطی موثر برای ایجاد اعتماد و برطرف کردن نیازهای ضروری سالمند

·   برخورداری از تحصیلات مرتبط یا گذراندن دوره های آموزشی مراقبت از سالمندان

·   امکان دسترسی به کارفرماهای قبلی برای بررسی سوابق

البته افرادی که به دنبال یافتن یک پرستار مناسب هستند ممکن است براساس شرایط سالمند خود، ویژگی های دیگری را نیز در نظر داشته باشند که مستلزم افزایش دستمزد پرستار خواهد بود.

به عنوان نمونه انعطاف پذیری ساعات کاری، اضافه کاری پرستار در ساعات و ایام تعطیل، امکان مسافرت همراه با سالمند، رانندگی، استحمام، انجام کلیه امور منزل، ارائه خدمات به سایر اعضای خانواده و غیره از موارد تاثیرگذار بر دستمزد سالمند است.

بهترین روش برای یافتن پرستارسالمند مناسب

شرکت های بیشماری در زمینه ارائه خدمات پرستاری در منزل وجود دارند که باید در هنگام استفاده از خدمات آنها به صحت مجوز و پروانه فعالیت آنها توجه کرد.

مرکز پرستار همراه الف یکی از معتبرترین مراکز ارائه خدمات پرستاری از سالمندان در منزل بوده که با کسب مجوز از مراجع ذی صلاح، سوابق درخشانی در ارائه خدمات به سالمندان دارد.

مراحل گزینش کادر پرستاری در این مرکز، شامل چند مرحله مصاحبه و استعلام است و کلیه پرستاران از جنبه های مختلف مورد بررسی دقیق قرار گرفته اند.

همچنین ارائه مدارک عدم اعتیاد، عدم سو سابقه و مدارک تحصیلی و هویتی از پیش نیازهای استخدام پرستار سالمند در این مرکز است.

رضایت مشتریان از اخلاق کاری و مهارت کادر موسسه پرستاری پرستار همراه الف یکی از مهم ترین دلایل شهرت و افتخارات این مجموعه است.

اگر برای مراقبت و نگهداری از عزیز سالمند خود به دریافت کمک های تخصصی نیاز دارید، ما در پرستار همراه الف آماده کمک به شما هستیم.

همکاران ما به صورت شبانه روزی در تلاش اند تا سالمندان عزیز از خدماتی شایسته و با کیفیت برخوردار شده و با عزت و احترام در محیط آشنای منزل خود مورد مراقبت قرار گیرند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه دریافت خدمات پرستاری با همکاران ما در واحد مشاوره با شماره ۲۲۱۱۱۱۰۱ -۰۲۱ تماس حاصل فرمایید و یا با مراجعه به وب سایت شرکت پرستاری به آدرسparastarhamrahalef.com در کوتاه ترین زمان ممکن به خدمات مورد نظر خود دسترسی پیدا کنید.


رنگ خود را انتخاب کنید
تنظیمات قالب