مهمترین علائم و روش های درمان زگیل تناسلی در مردان و زنان

28

با توجه به افزایش رابطه های جنسی پرخطر و محافظت نشده، امکان بروز بیماری مقاربتی همچون زگیل تناسلی افزایش پیدا کرده است. این بیماری پایه عفونی دارد و در انواع گوناگونی بروز می کند که برخی سرطانی و برخی دیگر غیر سرطانی هستند. این بیماری در ناحیه تناسلی مشاهده می شود که قابل انتقال است و به روش های مختلفی می تواند درمان شود. یکی از این روش ها استفاده از قرص ahcc است.

چطور بفهمیم که به زگیل تناسلی مبتلا شده ایم؟

زگیل تناسلی به صورت عارضه ای برجسته درست به شکل زگیل است که بیشتر در ناحیه تناسلی دیده می شود. با توجه به وجود رابطه های دهانی، این ویروس می تواند منجر به سرطان مری و گلو نیز شود. زگیل ها که در مردان بیشتر روی آلت تناسلی، بیضه‌ها، مقعد و دهان به وجود می‌آیند، به رنگ صورتی یا قهوه ای هستند. البته، ممکن است در نقاط دیگر بدن مانند کشاله ران، داخل مقعد یا خود ران نیز زگیل ها را مشاهده کنید.

در خانم ها نیز زگیل تناسلی روی مجرای واژن و دیواره آن، بین ناحیه تناسلی خارجی و مقعد، دهانه رحم و کانال مقعد ممکن است دیده شود. اما، نکته ای که وجود دارد این است که زگیل ها گاهی به قدری ریز و ظریف هستند که تنها پزشک می‌تواند وجود آن ها را تشخیص دهد و با معاینه و بررسی توسط خود فرد قابل تشخیص نیست. پزشکان با توجه به روش های مختلفی به تشخیص این بیماری می پردازند که شامل موارد زیر است.

· تست HPV برای خانم ها

· تست پاپ اسمیر برای خانم ها

· آزمایش خون در مردان

· تست پاپ مقعدی برای مردان

علائم زگیل تناسلی در بانوان

بعد از رابطه پر خطر و محافظت نشده کمی به این موضوع فکر کنید. اگر دچار مشکلاتی که در ادامه توضیح خواهیم داد شدید، بهتر است به پزشک مراجعه کنید. البته، این نکته را مد نظر قرار دهید که علائمی که در ادامه معرفی می‌کنیم می‌تواند با سایر عفونت‌های رحمی مشابه باشد. بنابراین، در صورت بروز این علائم خونسردی خود را حفظ کنید و برای معاینه دقیق به پزشک مراجعه کنید.

· ترشحات واژن

· خارش واژن

· خونریزی بی دلیل واژن

· خونریزی شدید حین مقاربت

· سوزش واژن

علائم زگیل تناسلی در مردان

طی چند ماه بعد از درگیر شدن با ویروس HPV علائم این ویروس در بدن آقایان به این شکل بروز پیدا می کند.

· به وجود آمدن برجستگی هایی شبیه به گل کلم یا یک درخت که شاخه شاخه و برجسته هستند.

· پدیدار شدن توده های کوچک در اطراف یا روی ناحیه تناسلی

· خارش و سوزش در ناحیه تناسلی

· داشتن درد حین رابطه جنسی

· داشتن خونریزی حین رابطه جنسی

· تغییر رنگ آلت به رنگ صورتی، قهوه ای

روش های درمان زگیل تناسلی در مردان و زنان

برای درمان زگیل تناسلی روش های مختلفی وجود دارد که با کمک آن می توان زگیل های قابل درمان را برطرف کرد. این روش ها شامل

· لیزر

· کرایوتراپی یا فریز کردن زگیل

· سوزاندن یا الکتروکوتر

· عمل جراحی

· پماد

· قرص ahcc

قرص ahcc چطور می تواند در درمان زگیل تناسلی موثر باشد؟

قبل از بررسی نحوه درمان زگیل تناسلی، ابتدا مطمئن شوید که مشکل پیش آمده از نوع تبخال تناسلی، جوش تناسلی یا اسکین تگ نباشد تا بتوانید درمان درستی را برای آن اعمال کنید. سپس، درمان اصلی و ریشه ای را پیگیری کنید.

علت ایجاد زگیل تناسلی در کنار داشتن رابطه جنسی با شرکای متعدد، سیستم ایمنی ضعیف است. قرص ahcc که بهترین قرص برای زگیل تناسلی است، در واقع یک تقویت کننده قوی سیستم ایمنی است که خاصیت ضد التهابی و آنتی اکسیدانی دارد. این قرص اثرات ضد سرطانی نیز دارد و به عنوان داروی کاهش عوارض شیمی درمانی نیز شناخته می شود.

این قرص به سیستم ایمنی کمک می کند تا بتواند با عفونت ناشی از ویروس پاپیلومای انسانی که به HPV نیز معروف است مبارزه کند. چرا که عفونت ناشی از ویروس اچ پی وی می تواند منجر به سرطان شایعی چون سرطان دهانه رحم شده و مرگ و میر ناشی از آن را افزایش دهد.

طبق تحقیقات انجام شده در مرکز علوم بهداشتی دانشگاه تگزاس، ahcc عفونت ویروس HPV را پاکسازی می کند و به همین دلیل، در جایی همچون دهانه رحم عفونت HPV را از بین می برد. اما، طبق تحقیقاتی که همچنان در دست بررسی است، باید گفت که این قرص با تقویت سیستم ایمنی می تواند پیشگیری بیشتری نسبت به درمان داشته باشد.

در چه صورت نباید از قرص ahcc استفاده کرد؟

اگر داروهایی که در ادامه بررسی خواهیم کرد را مصرف می‌کنید، باید گفت که از مصرف قرص ahcc باید خودداری کنید تا دچار عوارض تداخل دارویی نشوید. این داروها شامل موارد زیر است.

· داروهای سرکوب کننده سیستم ایمنی با ترکیب فعال هگزوز با ahcc تداخل دارند و نباید همزمان مصرف شوند.

· اگر پیوند انجام داده اید و داروهایی برای کاهش قدرت سیستم ایمنی مصرف می کنید، از مصرف ahcc خودداری کنید.

· اگر داروهایی همچون لتروزول، آناستروزول و مانند آن که مهار کننده آروماتاز هستند را مصرف می کنید، نباید از ahcc استفاده کنید.

· اگر برای درمان سرطان از دوکسوروبیسین و اندانسترون استفاده می کنید، مصرف ahcc را قطع کنید.

راه های پیشگیری از زگیل تناسلی

قبل از هر چیز از داشتن رابطه های پرخطر بپرهیزید تا سلامت خود و اطرافیانتان را به خطر نیندازید. در کنار این مورد اصلی، سعی کنید موارد زیر را رعایت کنید تا دچار زگیل تناسلی نشوید.

· داشتن رابطه جنسی محافظت شده از طریق کاندوم و کاندوم دهانی

· نداشتن رابطه جنسی با شرکای متعدد و همزمان

· تزریق واکسن گارداسیل در دوران نوجوانی تا قبل از 40 سالگی

· عدم ارتباط با فرد آلوده

· عدم استفاده از تیغ اصلاح، لباس زیر آلوده افراد دیگر

کلام آخر

زگیل تناسلی بیماری مقاربتی و واگیرداری است که به کمک روش های مختلف قابل پیشگیری است. اگر این ویروس تبدیل به سرطان حاد نشده باشد و با توجه به نوعی که دارد می تواند درمان شود. روش های مختلفی برای درمان زگیل تناسلی وجود دارد که با توجه به تجویز پزشک و میزان پیشرفت آن می توانید یکی را انتخاب کنید. یکی از این روش ها استفاده از قرص تقویت کننده سیستم ایمنی ahcc است که قرصی قوی و مطمئن در درمان زگیل تناسلی به حساب می آید.

رنگ خود را انتخاب کنید
تنظیمات قالب