درمان انحراف شست پا (هالوکس والگوس)

37

هالوکس والگوس یا به‌عبارتی کجی شست پا یک ناهنجاری ایجاد شده در مفصل شست پا است که در اغلب موارد به علت اختلالات ساختاری و بیومکانیک در پا ایجاد می‌شود. معمولا در گذشته کفش‌های پنجه باریک را یکی از علت‌های مهم بروز مشکل انحراف شست پا می‌دانستند ولی امروزه ثابت شده که هالوکس والگوس در اثر اختلالات ساختاری پا مخصوصا صافی کف پا ایجاد می‌شود.

در کسانیکه به این مشکل مبتلا هستند، زاویه انگشت شست به سمت سایر انگشتان پا متمایل شده که در مرور زمان مشکلاتی نظیر درد و محدودیت حرکتی را ایجاد می‌کند. علاوه بر این موارد انحنای انگشت شست پا موجب می شود سایر انگشتان نیز فرم طبیعی خود را از دست بدهند و ظاهری بد شکل داشته باشند. ما در این مقاله قصد داریم در مورد درمان انحراف شست پا با شما صحبت کنیم و راهکارهایی برای جلوگیری از ابتلا به این بیمار یا حاد شدن شرایط آن ذکر نماییم.

نکات مهم در مورد انحراف شست پا

در این بخش چند نکته مهم را درمورد کجی شست پا ذکر کرده‌ایم تا اطلاعات بیشتری از این بیماری داشته باشید.

1- برجستگی شست پا، می‌تواند به‌صورت اختلالی یا طبیعی بروز کند. در اغلب افراد این مشکل بدون دخالت هیچ عامل خارجی ایجاد می‌شود. در چنین مواردی ممکن است هالوکس والگوس به دلیل وراثت یا ساختار استخوانی خاص، ایجاد شود.

2- کجی شست پا عوارضی نظیر درد، ناراحتی و مشکلات حرکتی داشته، ضمن اینکه ممکن است افراد مبتلا به این بیماری، دچار مشکل در پوست و بافت عضلانی شست پا شوند. عدم حفظ تعادل و پایداری افراد نیز یکی دیگر از مشکلاتی است که در اثر ابتلا به هالوکس والگوس ممکن است رخ دهد.

درمان کجی شست پا

درمان انحراف شست پا به علت و شدت آن بستگی دارد، در برخی موارد که شدت این عارضه زیاد نیست، می‌توان با انجام تمرینات سبک و تقویتی، بهبودی کامل را در این قسمت از پنجه پا ایجاد کرد ولی گاهی شدت انحراف شست آنقدر زیاد و آزاردهنده است که راهی جز جراحی یا استفاده از پد طبی پا برای بیمار باقی نمی‌ماند.

این شدت بیماری درصورتی که به اختلالات استخوانی یا عضلانی مربوط شود، ایجاد خواهد شد. استفاده از پاپوش‌های خاص نظیر پد طبی پا یکی از بهترین درمان‌های غیر جراحی است که می‌تواند به افراد مبتلا در رسیدن به بهبود کامل کمک بسزایی داشته باشد. فروشگاه تجهیزات پزشکی یاراکا یکی از معتبرترین فروشگاه‌های کشور است که انواع پد درمانی مشکلات پنجه پا را در اختیار مشتریان خود قرار داده است، برای خرید این محصولات کافی است به فروشگاه این مجموعه مراجعه کنید.

علائم برجستگی شست پا

اگر مایلید بدانید که آیا علائمی که مشاهده می‌کنید مربوط به مشکل انحراف انگشت شست می‌شود یا خیر، می‌توانید با علائم ذکر شده در ادامه مطلب مقایسه کنید.

1- احساس درد در کف پا

2- تورم در مفاصل انگشتان پا

3- احساس درد در قسمت سطح انگشت شست

4- احساس درد در هنگام پیاده‌روی

روش های درمان انحراف شست پا

رایج‌ترین دلیل انحراف شست پا، صافی کف پا است چرا که در این شرایط پای فرد موقع راه رفتن بیش از حالت طبیعی به داخل می‌چرخد. بنابراین برای درمان انحراف شست پا نیاز است که اول دلیل ابتلا به آن را تشخیص دهیم تا بتوانیم درمانی مناسب آن استفاده نماییم. یه چند راهکار در ادامه اشاره شده است.

1- استفاده از کفی‌های طبی و ساخت کفش طبی با اسکن فیزیک و شرایط کف پا

2- استفاده از جراحی شست برای برگردان آن به حالت طبیعی که البته در صورتی از این روش درمان انحراف شست پا استفاده می‌شود که فرد مبتلا با درمان‌های غیر جراحی مشکلش برطرف نشده باشد.

3- استفاده از پد طبی پا نیز یک روش بسیار ایده‌آل برای این مشکل محسوب می‌شود. باتوجه به اینکه جراحی شست ممکن است ایجاد مشکلات زیادی نظیر، پینه و میخچه کند. استفاده از پد طبی پا می‌تواند بهترین راهکار برای درمان انحراف شست پا باشد. در ادامه با این محسو درمانی بیشتر آشنا می‌شویم.

پد طبی پا

همانطور که ذکر شد انحراف انگشت شست که موجب می‌شود استخوان کنار انگشت بیرون زدگی داشته باشد هالوکس والگوس نام دارد. از دلایل ابتلا به این مشکل نیز به وراثت، استفاده از کفش‌های نوک تیز و پاشنه بلند، صافی کف پا و یا ضربه به انگشت شست اشاره کردیم. یکی از بهترین راه‌های درمان این بیماری استفاده از پد طبی و ژله‌ای پا است.

این نوع پد موجب جلوگیری از پیشرفت کجی شست پا و همچنین درمان آن می‌شود. در فروشگاه تجهیزات پزشکی یاراکا پد طبی پا برای درمان انحراف شست پا در بهترین کیفیت و کارایی ارائه شده است. این پدها با قرار گرفتن در کنار و اطراف انگشت شست، مثل یک آتل مخصوص موجب می‌شوند به مرور استخوان کنار شست به حالت طبیعی برگردد و انگشت در محل خود قرار گیرد.

احتمال ابتلا به انحراف شست پا برای چه کسانی بیشتر است؟

گاهی برخی از افراد نسبت به سایرین بیشتر در معرض برخی از مشکلات و بیماری‌ها قرار می‌گیرند و این موضوع برای شما به یک سوال تبدیل شده است. باید بگوییم همه افراد معمولا طبق شرایطی که دارند سیستم بدنشان نسبت به برخی بیماری‌ها ضعف نشان می‌دهد و درصد ابتلا به بیماری برای آن‌ها بیشتر از سایرین است. به‌عنوان مثال، در انحراف شست پا یا هالوکس والگوس، افرادی که این شرایط را دارند، بیشتر در معرض ابتلا به انحراف شست پا هستند.

1- مشکلات وراثتی در ساختار استخوانی

2- صافی کف پا

3- بیماری‌های التهابی نظیر آرتریت روماتوئید

4- افرادی که به پوشیدن کفش‌های پاشنه بلند و نوک تیز علاقه دارند.

فروشگاه تجهیزات پزشکی یاراکا

امروزه با وجود پیشرفت در روش‌های خرید و مزایای خرید آنلاین، اکثر افراد علاقه‌مند به خرید از سایت‌های اینترنتی هستند. فروشگاه لوازم پزشکی یاراکا با سال‌ها تجربه در ارائه تجهیزات و خدمات پزشکی توانسته است در لیست بهترین مجموعه‌های فروشگاهی تجهیزات پزشکی کشور قرار گیرد.

شما می‌توانید برای خرید پد طبی انحراف انگشت شست پا به این فروشگاه مراجعه کنید و از کیفیت این پد و همچنین عملکرد مثبت آن در درمان انحراف شست پا بهره‌مند شوید. همچنین می‌توانید از مشاورین این مجموعه برای دریافت راهنمایی و پاسخ دادن به سوالات خود در زمینه مشکلات جسمی و روش‌ها و تجهیزات درمانی آن بهره‌مند شوید.


رنگ خود را انتخاب کنید
تنظیمات قالب